Salesforce admin 201 training: dag 5

salesforce-admin-201

Na 4 intensieve Salesforce training dagen is de laatste dag aangebroken. De ochtend begint met een korte herhaling van de stof die we in de afgelopen dagen hebben geleerd. Daarna volgen nog enkele laatste nieuwe zaken:

  • Het proces voor het departement “Support”
  • Beheren en oplossen van cases
  • Het supportproces aanpassen en optimaliseren
  • Automatisatie via Web-to-case en Email-to-case
  • Werkstroomregels op cases
  • Wachtrijen, het doorzetten van cases naar collega’s of departementen en escalatieregels
  • Wat is “Salesforce Softphone” en “Salesforce console for service”?
  • Samenwerken met anderen aan cases
  • Data analyse

De dag eindigt met een vragenronde en uitleg over het Certificatie-examen. Hoe kan je je het best voorbereiden op het examen, waar kan je nog extra tips en tricks vinden en extra ondersteuningsmateriaal.

Kort samengevat, ben je na het volgen van deze opleiding nog niet helemaal klaar om onmiddellijk het examen af te leggen, wel om aan de slag te gaan in de praktijk. Het examen is heel gedetailleerd en moet afgenomen worden zonder toegang tot je cursusmateriaal.

Dit wetende, hoop ik dat ik de gelegenheid zal krijgen om al deze stof, zo snel mogelijk, om te zetten in praktijk. Nu ben ik niet van plan daarop te wachten en heb ik beslist om ter voorbereiding van het examen alle oefeningen opnieuw te maken en daarvan korte video’s te posten.

Ik ben nu eenmaal ook een internet marketeer en had al snel door dat er weinig handleidingen, video’s, tips en advies te vinden zijn in het Nederlands op Salesforcegebied. Daar gaan we dan verandering in brengen!

Stay tuned.

Geef feedback